Nem volt könnyű…ám nagy élmény

A 10. D osztály november 7-én Kecskemétre ment gyárlátogatásra a Mercedes gyárba. Nem volt könnyű a szervezés, mert már az előző tanév végén kellett foglalni az időpontot. Akkor még sem órarend, sem osztálylétszám…

Csak sikerült a kirándulás, és rengeteg érdekeset láthattunk. Mivel az csoport kétharmada gépész szakmát tanul, ezért kicsit „szakmai szemmel” nézték a gépeket, a munkafolyamatokat. (Az analitikusok inkább a jó kocsikat bámulták.) Mi fogta meg őket? A szervezettség fantasztikus volt, mindenre jutott idő kényelmesen, ha kiértünk az egyik gyáregységből, már várt egy busz, hogy továbbvigyen minket. Szakszerű vezetést kaptunk- sok technikai eszközzel.

Először a látogatóközpontban filmeket néztünk a cégóriásról, majd a kecskeméti gyár építéséről, átadásáról. 2008. június 17-én született döntés a gyár megépítéséről, 2009 októberében megtörtént az alapkőletétel, és 2011 októberében már minden épület elkészült. Aztán gyalog megnéztük az irodák épületét, egy makett pedig a tájékozódásban segített: mi hol helyezkedik el, merre fogunk járni. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában az autógyártás folyamatának teljes láncolata megvalósul: a présüzemtől kezdve a karosszériaüzemen és felületkezelő üzemen keresztül egészen az összeszerelő üzemig. A présüzem feladata az, hogy fémlemezekből, illetve tekercsekből a lehető legjobb minőségben állítsák elő a szükséges karosszéria elemeket, amelyeket a karosszériaüzem felé továbbítanak. Itt illesztik össze az elemekből a karosszériákat. A fényező üzem munkáját csak videón nézhettük meg. Megtudtuk, hogy teljes kihasználtság estén összesen 510 lefestett és fényezetlen karosszéria tárolható itt. Kecskeméten a Mercedes-Benz, ill. a Daimler konszern legmodernebb fényező üzemét építették meg. Számunkra a legérdekesebb az összeszerelő üzem volt. Nagyon ritkán rendel két vevő ugyanolyan felszereltségű autót. Szinte korlátlan a felszereltség kombinálhatósága. Ez tehát azt jelenti, hogy minden Mercedes-Benz autó egyedi. A többi gyártóüzemmel ellentétben az összeszerelő üzemben nem nagy gépekkel vagy robotokkal rakják össze az autót, hanem 98%-ban kézzel. Az összeszerelő üzemben az autó egy szalagon megy végig 152 munkaállomáson keresztül. Ez a közel 900 méter hosszú szalag 8 szalagra osztható, a végén elmegy minden autó az esőztető kabinba, a hosszú esőztető alagútban megvizsgálják a tömítettséget. Az ún. „End-of-line“ területen még egy utolsó ellenőrzés következik, mindent dokumentálnak, és megtörténik a végátvétel. Így 2 percenként gurul le a szalagról egy B- osztály vagy egy CLA.

Mercigyar 2016

header bg Nfsz Logo logo sulinet Uj Mo Uj Szechenyi Terv Logo Kis Eu Logo Nfu Logo Esza Logo Aszih Logo Small Bethlen Korm Logo