Ktm nk oh bazis oklevel smallözép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

2750 Nagykőrös, Ceglédi út 24.
OM azonosító: 035269/017

Elérhetőségek:

Kapcsolattartó: Kisné Rózsa Ibolya
Telefon: 06-53/351-922
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

Vállalt bázisintézményi feladatok

Jó gyakorlat: Beszoktató hét („Új iskola - sikeres beilleszkedés” program”)

Az intézmény vállalja, hogy megismerteti saját programját, annak részleteit, megvalósításának feltételeit, sikerkritériumait, a megvalósítás módját olyan intézményekkel, melyek befogadóak, valamint szeretnék csökkenteni a kilencedik évfolyamos tanulók lemorzsolódását.

A program egyes részei önállóan is megvalósíthatók, nemcsak a lemorzsolódás csökkentésére, hanem a beilleszkedés támogatására, a sikeres középiskolai tanulmányok segítésére is alkalmasak. Érdeklődés esetén az egyes részprogramoknak az adott iskolára történő adaptálásában, kidolgozásában is vállaljuk a segítségnyújtást.

A bázisintézményi feladatok ellátásához rendelkezésre álló tárgyi feltételek:

  • Iskolánk aulája alkalmas nagyobb létszámú (200 fős) előadások megtartására.
  • Tornatermünk és sportpályáink alkalmasak beltéri és kültéri sportrendezvények szervezésére, lebonyolítására.
  • Tantermeinkben kisebb-nagyobb csoportok számára továbbképzések tarthatók.
  • Számítógépes tantermeinkben IKT használatot igénylő továbbképzések, kurzusok szervezhetők.
  • Iskolánk saját konyhával rendelkezik, megrendelés esetén napi 3-szori étkezést tudunk biztosítani.
  • Iskolánk tanműhelyei megrendelésre péksüteményeket, cukrászsüteményeket tudnak biztosítani.

 

„Új iskola- sikeres beilleszkedés” program

Az iskolai lemorzsolódás csökkentésére irányuló törekvés a Toldi iskolában

A jó gyakorlat megnevezése: Beszoktató hét („Új iskola - sikeres beilleszkedés” program”)

A jó gyakorlat célja: A lemorzsolódás csökkentése.

A jó gyakorlat alkalmazási területei: A tanuló, gyermek személyiségének fejlesztése, közösségfejlesztés, szakmai feladatok, a tanulás támogatása.

A jó gyakorlat eredete, jó gyakorlat bevezetésének dátuma: Az iskolai légkör nagyon fontos a diákok megtartásában vagy elszakadásában. A tanulók tanulmányi pályafutását számos ok nehezíti, ami miatt gyakori az alulteljesítés, vagy akár az iskolából való kimaradás is bekövetkezhet. Egyre nagyobb gond országszerte a lemorzsolódás. Ezt felismerve szervezzük a kilencedikesek részére kicsit másképp az első tanítási hetet iskolánkban. Célunk, hogy a hozzánk érkező diákok megismerjék új iskolájukat (épületet, ügyintézést, szakmákat), könnyebb legyen az áttérés a középiskolás követelményekre, tanulás-módszertani ismereteiket bővítsük, fejlesszük önállóságukat, megismerkedjenek az osztályfőnökükkel, osztálytársaikkal, az iskolai szokásokkal, minél hamarabb kialakuljon az osztály- és diákközösség, megismerjék az elvárásokat, követelményeket, valamint a diákok figyelmét az egészséges életmódra irányítsuk. Végig gondoltuk, milyen nehézségekkel találkozhat egy új iskolát kezdő diák egy ismeretlen környezetben, mivel járulhatunk hozzá, hogy a kezdeti feszültséget és félelmet feloldjuk. Ennek eredménye lett ez az egy hétig tartó eseménysorozat.

Célcsoport, intézménytípus: A 9. évfolyam technikumi és a szakképző iskolai osztályai.

A jó gyakorlat humán-erőforrás igénye: A tantestület 25%-nyi tevékeny magja.

A jó gyakorlat eszközigénye és időigénye: A foglalkozásokhoz olyan eszközökre van szükség, melyek egy átlagos iskolában rendelkezésre állnak. A teljes hét megvalósításához 5 napra van szükség, de a program megvalósításának 1-1 napja is lehetséges.

A jó gyakorlat megosztásának formája, segítségnyújtás az adaptáláshoz: Programleírás a hozzá tartozó segédanyagokkal, segítségnyújtás érdeklődő iskolák számára saját programjuk kidolgozásában.

header bg Nfsz Logo logo sulinet Uj Mo Uj Szechenyi Terv Logo Kis Eu Logo Nfu Logo Esza Logo Aszih Logo Small Bethlen Korm Logo