Leonardo da Vinci program

A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szakképzés területén. Az 1999. december 31-én lezárult első szakaszt, amelynek célja az európai uniós szakmai képzési politika megvalósítása, illetve a tagállamok szakképzési politikájának harmonizációja volt, 2000. január 1-jétől kezdődően új, hétéves szakasz követte. 2007-től a program beépül az új Egész életen át tartó tanulás programba (2007-2013).

A 2007. január 1-jén induló Egész életen át tartó tanulás program részeként a Leonardo a felsőoktatáson kívüli szakképzés területére irányul.

A Leonardo da Vinci alprogram általános célkitűzései

  1. az ismeretek, készségek és képesítések megszerzése és felhasználása céljából tartott képzéseken és továbbképzéseken részt vevő személyek támogatása a személyes fejlődés, a munkavállalói esélyek és az európai munkaerőpiacon való érvényesülés megkönnyítése érdekében
  2. a szakoktatási és -képzési rendszerek, intézmények és gyakorlatok minőségi javításának és az e téren megvalósuló innovációnak a támogatása
  3. a szakoktatás, -képzés és mobilitás vonzóbbá tétele a munkáltatók és magánszemélyek számára, valamint a szakképzésben részt vevő munkavállalók mobilitásának elősegítése

A Leonardo da Vinci alprogram operatív célkitűzései

  • a szakmai alapozó oktatásban és szakképzésben és továbbképzésben érintett személyek egész Európára kiterjedő mobilitása minőségének javítása és mennyiségének növelése azzal a céllal, hogy a vállalkozásokhoz történő gyakorlatok száma az egész életen át tartó tanulás programjának végére legalább évi 80 000-re növekedjen;
  • az oktatási és képzési szolgáltatást nyújtó intézmények vagy szervezetek, a vállalkozások, a szociális partnerek és más érintett szervek közötti európai szintű együttműködés minőségének javítása és mennyiségének növelése;
  • az innovatív gyakorlatok fejlesztésének elősegítése a felsőfokútól eltérő szintű szakoktatás és -képzés terén, valamint e gyakorlatoknak – többek között egyik részt vevő országból a többi országba történő – átadása;
  • a képesítések és a kompetenciák – köztük a nem formális és informális tanulással szerzettek – átláthatóságának és elismerésének javítása;
  • a modern idegen nyelvek tanulásának ösztönzése;
  • az egész életen át tartó tanuláshoz kapcsolódóan az IKT alapú innovatív tartalom, a szolgáltatások, a módszertan és a gyakorlat fejlesztésének támogatása.

 
  • Iskolánkból 2009. nyarán 4 hétre Németországban 10 diákunk vett részt a programban.
  • Aipli Ivett, Wéber Krisztina Graal –Müritzben töltötték a gyakorlatukat.
  • Teleki Ferenc és Baranyi Jácint Rostock városában töltötték a gyakorlatot, egy családias pékségben.
  • Árva Tóth Viktor és Nagy Zoltán szintén Rostockban töltötték egy hatalmas pékségben a gyakorlatukat.
  • Sóti Gábor, Baráté Dávid és Grósz Zoltán Tessinben voltak egy szintén családias pékségben.
  • Szabó István Ádám Sanitzban maradt egy kis pékségben letölteni a gyakorlatát.

 

Az első héten nyelvi felkészítés volt Sanitzban Dr. Edda Henze irányításásval.

A második héttől ment mindenki a saját gyakorlóhelyére és kezdte meg a munkáját. Cél az volt, hogy megismertessék a Németországban élő emberekkel a magyar hagyományos sütőipari termékeket, illetve ők is sajátítsák el a német hagyományos termékek készítését.

Minden nap kellett a munka után munkanaplót készíteni, amiket később az iskola honlapjára is felteszünk.

A program zárásakor a munkahelyek vezetői értékelték a diákjainkat és a 4 hét után hazautaztunk.

Iskolai ünnepség keretében a 10 kiutazó átvehették az europass bizonyítványukat.

Október elején a társaiknak és a meghívott vendégeknek egy beszámolót tartott a 10 diák, megsütötték a Németországban megtanult termékeket és a beszámolók után kóstolóra invitáltak mindnkit. Dr. Edda Henze is meglátogatott ezen a napon minket és ő is értékelte a németországi munkát.

Turi Tibor

projektkoordinátor

header bg Nfsz Logo logo sulinet Uj Mo Uj Szechenyi Terv Logo Kis Eu Logo Nfu Logo Esza Logo Aszih Logo Small Bethlen Korm Logo